×

Pale CFA – budowa przejścia podziemnego PKP

Realizujemy prace geotechniczne na terenie całej Polski oraz Europy m.in. Słowacji, Czech, Austrii i Niemiec.

W Dąbrowie Górniczej Gołonogu realizowane były prace nad budową centrum przesiadkowego, wiaduktu kolejowego oraz tunelu drogowego pod torami. Celem tej realizacji jest zwiększenie dostępności do kolei, ale także wzrost poziomu bezpieczeństwa dzięki budowie bezkolizyjnych skrzyżowań.

Tergon jako firma geotechniczna zrealizowała budowę przejścia podziemnego, które łączy perony z dworcem i centrum przesiadkowym. Dodatkowo powstała pochylnia, która zwiększa dostępność do kolei osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych.

Zwiększenie bezpieczeństwa podróżujących to obecnie istotny element wielu inwestycji drogowych i kolejowych. Rozwój infrastruktury ma głównie na celu ułatwienie mobilności i zwiększenie dostępności obiektów, jednak przy każdej inwestycji coraz większy nacisk kładziony jest na zwiększenie ochrony uczestników ruchu.

Szczegółowy opis technologii wykonania: technologia

Inwestor: PKP, miasto Dąbrowa Górnicza

Główny wykonawca: Nowak Mosty

Zastosowane technologie: Palisada z pali CFA 800, trwałe zakotwienie palisady przy pomocy mikropali kotwiących w technologii samowiercącej, Pale kotwiące płytę fundamentową CFA 400, .

Szczegóły inwestycji: GOV.PL


Zamawiający: Nowak Mosty