Realizujemy prace geotechniczne na terenie całej Polski oraz Europy m.in. Słowacji, Czech, Austrii i Niemiec.
Budowany pod rzeką Świną tunel to najdłuższy odcinek podwodnej przeprawy w
Polsce. Ma on łączyć wyspy Wolin i Uznam w Świnoujściu usprawniając komunikację. Przedmiotem prac firmy Tergon była część prac tunelowych – budowa wyjść awaryjnych (zwanych także ewakuacyjnymi). Roboty takie to ogromne wyzwanie przy budowie tuneli znajdujących się pod wodą.
Przed rozpoczęciem prac nad budową wyjść ewakuacyjnych, grunt musiał zostać zmrożony, aby bezpiecznie wykonać przebicie przez obudowę tunelu. Mrożenie gruntu trwało kilkadziesiąt dni, a gwarancja utrzymania odpowiednich warunków to 14 dni. Dlatego prace trwały 24 h/dobę, 7 dni w tygodniu – jakiekolwiek opóźnienia mogły spowodować rozmrożenie, a tym samym niebezpieczne
osunięcia gruntu.
Prace związane z wykonaniem obudowy wstępnej trwały etapowo. Co metr robiona była
konstrukcja stalowa, na którą narzucano torkret. Na koniec zrobiona została izolacja, prace
żelbetowe oraz klatka schodowa.
Cieszymy się, że nasza praca ma wpływ na usprawnienia transportu, polepszenie połączeń
komunikacyjnych oraz bezpieczeństwo podróżujących! To był dla nas zaszczyt pracować w tym
miejscu.
Realizacja ta została wyróżniona przez kapitułę prestiżowego konkursu – firma Tergon otrzymała nagrodę Tytan 2023 w zakresie budownictwa podziemnego. Dziękujemy za uznanie!
Dowiedz się więcej o tej realizacji:
Szczegółowe informacje na temat inwestycji TUNEL ŚWINOUJŚCIE
Sprawdź wykorzystywane przez nas technologie.
Masz pytania?
Zamawiający: PORR