Realizujemy prace geotechniczne na terenie całej Polski oraz Europy m.in. Słowacji, Czech, Austrii i Niemiec.
Zakończyliśmy wykonanie zabezpieczenia ściany czołowej portalu wschodniego w Limanowej! Już wkrótce przez portal przejedzie maszyna TBM drążąc tunel T10 dla linii kolejowej LK104.
Na zdjęciach widoczna jest monumentalna palisada z pali wielkośrednicowych. Jednak to, co widać na zewnątrz – to nie wszystko. Konstrukcja ta skrywa bowiem za sobą bryłę z pali plastycznych oraz nietypowe zbrojenie, linowe kotwy dwubuławowe (L= ponad 30 m), dreny wgłębne i gwoździe gruntowe z włókna szklanego (L=18 m).
Część zbrojenia wykonana jest z włókna szklanego. Dlaczego taki materiał? Tarcza TBM podczas drążenia będzie wwiercać się w palisadę – tradycyjne stalowe elementy mogłyby wywołać niepożądane uszkodzenia. Włókno szklane natomiast ulegnie ścięciu w miejscu drążenia – pozostawiając pozostałą część konstrukcji nienaruszoną.
Tak przygotowane wzmocnienie zabezpieczy teren przed osuwaniem się gruntu, umożliwi pracę tarczy oraz kontynuację budowy tunelu.
—
Generalny Wykonawca: Konsorcjum Budimex i Gülermak Heavy Industries Construction & Contracting Co. Inc
Realizacja: Modernizacja linii kolejowej nr 104 na odcinku D Limanowa – bocznica Klęczany